×
اطلاعات بیشتر باشه، مرسی برای ارائه بهترین تجربه کاربری به شما، ما از کوکی ها استفاده میکنیم

gegli

امام زمان و شناسایی دشمنان ایشان

× من تصمیم دارن در این وبلگ ابتدا شناسایی شیطان و دشمنان امام زمان را معرفی کرده سپس به موضوع مهدویت بپردازم
×

آدرس وبلاگ من

rasoulkharat.goohardasht.com

آدرس صفحه گوهردشت من

goohardasht.com/albalo0o0o

?????? ???? ?????? ???? ????? ????? ??? ????

حقوق زن در اسلام و پاسخ به چند شبهه

حقوق زن در اسلام و پاسخ به چند شبهه:[119]

تا كمتر از دو قرن پيش، زنان در انگلستان همچون كالا جزو ميراث قرار مي گرفتند، در حالي كه قرآن جاودان (در سوره نساء) يك هزار و چهارصد سال پيش اين رسم جاهليت را ملغي ساخت.اسلام یکهزار و چهارصد سال پیش به زنان استقلال اقتصادی داد؛ �...مردان را از آنچه کسب می کنند و به دست می آورند بهره ای است و زنان را از آنچه کسب می کنند و به دست می آورند بهره ای است...�،[120]در حالی که زنان اروپایی تا اواخر قرن نوزدهم محجور و از حق مالکیت محروم بودند.

ویل دورانت می نویسد: �...آزادی زن از عوارض انقلاب صنعتی است...یک قرن پیش در انگلستان، یافتن کار بر مردان دشوار گشت. اما اعلان ها از آنان می خواست که زنان و کودکان خود را به کارخانه ها بفرستند... کسانی که ناآگاه بر �خانه براندازی� توطئه کردند، کارخانه داران وطن دوست قرن نوزدهم انگلستان بودند. نخستین قدم برای آزادی مادر بزرگان ما، قانون 1882 بود. به موجب این قانون زنان بریتانیای کبیر از آن پس، از امتیاز بی سابقه ای برخوردار می شدند و آن این که پولی را که به دست می آوردند حق داشتند برای خود نگه دارند. این قانون اخلاقی عالی را کارخانه داران مجلس عوام وضع کردند تا بتوانند زنان انگلستان را به کارخانه ها بکشانند. از آن سال تا كنون، این سودجویی آنان را از بندگی و جان کندن در خانه رهانیده، گرفتار بندگی و جان کندن در مغازه و کارخانه کرده است�.[121]

در مورد تفاوت سهم الارث زن و مرد از امام صادق (ع) سؤال شد و ایشان فرمود كه؛�برای آن است که اسلام سربازی را از عهدۀ زن برداشته و مهر و نفقه را به نفع او بر مرد لازم داشته است و در بعضی خسارات جانی که خویشاوندان محکوم باید دیه بپردازند، زن از پرداخت دیه و شرکت با دیگران معاف است...�.

*از نظر اسلام زن باید آرامش روحی داشته باشد تا کانون خانواده را گرم نگاه داشته و زمینۀ رشد و پرورش اعضای آن را فراهم سازد، بنابر این هزینۀ زندگی وی و مسئوليت ادارۀ خانواده بر عهدۀ مرد قرار داده شده است و زن در صورت عدم تمایل، ملزم به کار و فعالیت اقتصادی نیست.  اسلام زنان را از حکومت و قضاوت معاف نموده است چرا که این گونه مسئولیتهای سخت به دلیل درگیریها و مشکلات اجتماعی با طبع ظریف و عاطفیِ زنان سازگار نیست. عطوفت بسیار زیادِ زنان که ایشان را شایستۀ مقام مادری نموده است با مسئولیت قضاوت و صدور احکام مبنی بر اجرای حدود الهی سنخیت ندارد. در جوامع غربی که امکان قضاوت زنان وجود دارد، زنان بیش از ده الی پانزده درصد قضات را تشکیل نمی دهند. این خود نشان می دهد که فطرت زنان با امر قضاوت سازگاری ندارد. و به همین ترتیب در مورد مسألۀ شهادت دادن، به دليل شدت و غلبۀ عاطفه و احساس در زنان و احتمال تأثیرپذیری بیشتر از اظهارات کذب فریبنده و ملتمسانۀ مجرمین برای فرار از مجازات و...، شهادت دو زن در برابر یک زن قرار گرفته است. در مورد نصف بودن دیۀ زن نیز باید گفت که دیه آن گونه که بیگانگان ادعا می کنند مطلقاً قیمت گذاری زن و مرد نمی باشد. چگونه می توان برای یک انسان قیمت تعیین نمود؟...  دیه مرهمی است برای پر کردن بخشی از خلأ اقتصادی که در زندگی اولیای دم پدید آمده است(از بین رفتن مردان که معمولاً نان آور خانواده هستند، فشار اقتصادی بیشتری بر خانواده تحمیل می کند). متأسفانه رسانه های صهیونیستی با شعارهای دلفریب اما دروغین و القای شبهات بسیار بی اساس، کمر به ايجاد اختلافات واهي بين زوجين و دلسرد کردن زنان از دین الهی و زندگي خانوادگي بسته اند. سران صهيونيزم جهاني كه براي فروپاشي بنيان خانواده(به عنوان حلقۀ اصلي جامعه) و ايجاد هرج و مرج اجتماعي، �جنبش فمنيسم� را ابداع نموده اند، براي زنان و حقوق ايشان كوچكترين ارزشي قائل نمي باشند چنان كه براي کل �بشريت� حقوق و ارزشي قائل نيستند- خارج از منبع.

و در مورد حقوق زوجیت، می فرماید:�حق طلاق (و رجوع) دو نوبت بیش نیست. از آن پس، یا نگهداری به شایستگی است و یا رها کردن به نیکی...�.[122]

�هرگاه زنان را طلاق دادید و موقع عدۀ آنها رسید، یا از آنها به خوبی نگهداری کنید و یا به خوبی رهایشان سازید. مبادا برای این که به آنها ستم کنید آنها را به شکل زیان آوری نگه دارید. هر که چنین کند باید بداند که بر خویشتن ستم کرده است...�.[123]

اسلام به حکم اصلِ�اِمساک بِمَعروف اَو تَسریح بِاِحسان... به نیکو وجهی نگهداری، یا به نیکو وجهی رهاسازی�و به خصوص به موجب تأکیدی که با جملۀ�مبادا برای این كه به آنان ستم كنید، آنان را به شكل زیان آوری نگه دارید�فرموده است، اجازه نداده است که مرد از خدا بی خبری از اختیارات خود سوء استفاده کرده و زنی را به خاطر در مضیقه قرار دادن او در قید ازدواج نگه دارد. در جلد پنجم كافی از امام صادق(ع) روایت شده كه فرمود:�وقتی که مردی می خواهد ازدواج کند، بگوید: اعتراف می کنم به پیمانی که خداوند از من گرفته است و آن این که زن را به شایستگی نگهداری کنم و یا به نیکی طلاق دهم�.

یکی از مسائلی که رسانه های صهیونیزم علیه آن تبلیغ می کنند، آیۀ 34 سورۀ نساء است که در رفتار با برخیزنان تنها در شرایط نشوز جنسی و انحراف، پس از اندرز و سپس ترک ایشان در خوابگاهها، در مرحله سوم �اَضرِبوا هُنَّ� توصیه شده است. از امام صادق(ع) درباره میزان این ضرب سوال شد و ایشان فرمودند که ضرب باید در حدی باشد که هیچ گونه اثری(حتی تغیر رنگ) بر جای ننهد. بدیهی است که این میزان ضرب تنها در حد اشاره و دست نهادن بر زنان است. امام باقر(ع) نیز فرموده اند: �انّهُ ضرب بِسّواک... این ضرب در حد زدن با مسواک است�. این در واقع یک تکان و تلنگر است که از نظر روانشناختی اثر قابل توجهی در بازیابی تعادل انسان دارد. در تفسیر این آیه، نقش برجسته اوصیای پیامبر اسلام(ص) در تبیین کلام وحی(که صرفاً در اختیار ایشان است) نیز مشخص می گردد. کلمات رسول خدا(ص) و امامان، تفسیر دقیق قرآن است.زنان، پس از اندرز و ترک ایشان در خوابگاهها، در مرحلۀ سوم �اضرِبواهُنَّ� توصیه شده است. از امام صادق(ع) دربارۀ میزان ضرب در این آیه سؤال شد و ایشان فرمودند که ضرب باید در حدی باشد که هیچ گونه اثری(حتی تغییر رنگ) بر جای ننهد. بدیهی است که این میزان ضرب، تنها در حدِ اشاره و دست نهادن بر زنان است. در تفسیر این آیه، نقش برجستۀ اوصیای پیامبر اسلام(ص) در تبیین کلام وحی(که صرفاً در انحصار ایشان است) نیز مشخص می گردد. پیامبر اسلام(ص) فرمود:�گرامی نمی دارد زنان را مگر کریم، و اهانت نمی کند به ایشان مگر لئیم�.

*در مسیحیت و یهودیتِ تحریف شده، بدترین اهانتها نسبت به زن صورت گرفته است. به عنوان نمونه در �سِفر پیدایش� می خوانیم: �چون زن از دندۀ چپ مرد آفریده شده است، پس کژی و ناراستی جزو طبیعت اوست�. قرآن جاویدان خلقت زن را از جنس مرد می داند و نه از دندۀ چپ او. در اسلام، ارزش انسان به جنسیت نیست بلکه به تعالیِ نفس است که ملاک آن تقوا و پرهیزگاریست و قرآن در این راستا حضرت مریم(س) و آسیه همسر فرعون را مورد تکریم قرار می دهد.

 اسلام و مسئله تعدد زوجات:  تعدد زوجات پيش از اسلام در جوامع گوناگون از جمله ايران به صورت بي قيد و شرط وجود داشته است اما اسلام آن را محدود به چهار همسر نمود و شرط عدالت مطلق را در ميان آنان قرار داد كه عملاً مانعي جدي در راه افرادي قرار مي دهد كه نگرشي هوسبازانه به مسئله تعدد زوجات دارند. از نظر اسلام تك همسري بر چند همسري ترجيح قطعي دارد، اما اگر ضرورت ايجاب نمايد* براي ممانعت از نابسامانيهاي اجتماعي چند همسري مجاز اعلام شده است.

*از آن رو كه مردان به سبب اشتغال و فعاليتهاي خارج از منزل به طور معمول بيش از زنان در معرض حوادث قرار دارند و همچنين وظيفه شركت در جنگها را نيز بر عهده دارند، جمعيت زنان نسبت به مردان از فزوني نسبي برخوردار است.

مسألۀ حجاب[124]

�برهنگی بیماری عصر ما است. من پیرمردم و شاید حرفهای خنده آور بزنم. امّا به گمان من تن عریان تو باید از آنِ كسی باشد كه روح عریانش را دوست می داری. بد نیست اگر اندیشۀ تو در این زمینه به ده سال پیش تعلّق داشته باشد؛ به دوران پوشیدگی. نترس این ده سال تو را پیرتر نخواهد كرد. به هر حال امیدوارم تو آخرین كسی باشی كه تبعۀ جزیره لُختی ها شوی...�.

* از نامۀ چارلی چاپلین به دخترش. لازم به ذکر است که چارلی چاپلین، یهودی زادۀ فقیری بود که در ابتدای کار، تصویری جذاب از �یهودی سرگردان� به نمایش گذاشت(در دوره ای که صهیونیزم بین المللی بسیار بدان نیاز داشت). اما هنگامی که از قالب یهودی سرگردان بیرون آمد و در نقشهایی چون �انسان ماشینی� یا �ثروتمند خوشگذران� ظاهر شده و نظام ارزشی غرب صهیونی را به سخره گرفت، از سوی صهیونیستهای حاکم بر آمریکا طرد شده و متهم به داشتن گرایشات کمونیستی شد. وی سفری به اروپا کرد و در بازگشت به آمریکا متوجه شد که دولت، وی را ممنوع الورود کرده است. زندگی وی تا هنگام مرگ با رنج و اندوه توأم بود.

تاریخچۀ حجاب: در ایران باستان و در میان قوم یهود حجاب وجود داشته و از آنچه در قانون اسلام آمده سخت تر بوده است. اما در جاهلیت عرب حجاب وجود نداشته است و به وسیلة اسلام در عرب پیدا شده است. ویل دورانت در صفحة 30 از جلد دوازدهم �تاریخ تمدن� راجع به قوم یهود و قانون تلمود می نویسد: �اگر زنی به نقض قانون یهود می پرداخت چنان که مثلاً بی آن که چیزی بر سر داشت به میان مردم می رفت و یا در شارع عام نخ می رشت یا با هر سنخی از مردان درد دل می کرد یا صدایش آن قدر بلند بود که چون در خانه اش تکلّم می نمود همسایگانش می توانستند سخنان او را بشنوند، در آن صورت مرد حق داشت بدون پرداخت مهریه او را طلاق دهد�.

ویل دورانت در جلد اول تاریخ تمدن، صفحه 552 ،راجع به ایرانیان قدیم می نویسد: �...پس از داریوش، مقام زن مخصوصاً در طبقة ثروتمندان تنزّل یافت. زنان فقیر چون برای کارکردن ناچار از آمد و شد در میان مردم بودند، آزادی خود را حفظ کردند ولی در مورد زنان دیگر،گوشه نشینیِ زمان حیض که بر ایشان واجب بود رفته رفته امتداد پیدا کرد و سراسر زندگی اجتماعی شان را فرا گرفت و این امر خود مبنای پرده پوشی در میان مسلمانان به شمار می رود. زنان طبقات بالای جامعه جرأت آن را نداشتند که جز در تخت روانِ روپوش دار از خانه بیرون بیایند و هرگز به آنان اجازه داده نمی شد که آشکارا با مردان معاشرت کنند. زنان شوهردار حق نداشتند هیچ مردی را ولو پدر یا برادرشان باشد، ببینند. در نقشهایی که از ایران باستان بر جای مانده هیچ صورت زنی دیده نمی شود و نامی از ایشان به نظر نمی رسد...�. چنان که ملاحظه می كنیم، حجاب سخت و شدیدی در ایران باستان حکمفرما بوده که حتی پدران و برادران نسبت به زن شوهردار نامحرم شمرده می شده اند.

* آثار این پوشیدگی در لباسهای کنونیِ زنان زرتشتی به چشم می خورد. در ایران قدیم، حتی درب منازل دو کوبه داشت؛ یک کوبۀ ریز ویژۀ زنان و یک کوبۀ درشت مخصوص مردان. اگر کوبۀ ریز به صدا در می آمد، زن در خانه را می گشود و اگر کوبۀ درشت به صدا در می آمد، مرد در را باز می کرد.

نبودن حریم میان زن و مرد و آزادی معاشرتهای بی بند و بار، هیجان ها و التهاب های جنسی را فزونی می بخشد و تقاضای سکس را به صورت یک عطش روحی و یک خواست اشباع نشدنی در می آورد. غریزة جنسی غریزه ای نیرومند، عمیق و دریا صفت است، هر چه بیشتر اطاعت شود سرکش تر می گردد، همچون آتش که هر چه به آن بیشتر خوراک بدهند شعله ورتر می شود. کشانیدن تمتعات جنسی از محیط خانه به اجتماع، نیروی کار و فعالیت جامعه را تضعیف می کند. بر عکسِ آنچه که مخالفین حجاب خرده گیری کرده اند و گفته اند: �حجاب موجب فلج کردن نیروی نیمی از افراد جامعه است�، پوشانیدن بدن مانع هیچ گونه فعالیت فرهنگی یا اجتماعی یا اقتصادی نیست. آنچه موجب فلج کردن نیروی اجتماع است آلوده کردن محیط کار به لذّت جویی های شهوانی است. اگر رعایت پاره ای مصالح اجتماعی، زن یا مرد را مقیّد سازد که در معاشرت روش خاصی را اتخاذ کنند و طوری راه بروند که آرامش دیگران را بر هم نزنند و تعادل اخلاقی را از بین نبرند، چنین مطلبی را نمی توان منافی حیثیت انسانی و اصل آزادی فرد دانست. شرافت زن اقتضا می كند كه متین، سنگین و با وقار باشد، و در طرز رفتار و لباس پوشیدنش هیچ گونه عمدی كه باعث تحریك و تهییج شود به كار نبرد و عملاً مرد را به سوی خود دعوت نكند. هیچ غریزه ای به سرکشی و حساسیت غریزة جنسی نیست. اسلام هرگز نیروی تقوا و ایمان را با این که قوی ترین نیروهای اخلاق است، یک ضامن کافی در برابر تحریکات و دسیسه های این غریزه ندانسته است.

* آزادی، حتی با معیارهای غربیِ آن تا جایی محترم شمرده می شود كه منجر به تجاوز به حقوق دیگر اعضاء جامعه نشود. تأثیرات منفی تحریك مردان،كل جامعه از زن و مرد را دچار آسیب می سازد. امروز شاهدیم که اشاعۀ فرهنگ بی بندوباری و فحشاء از طریق رسانه های ماهواره ای در جامعه چنان موجبات تحریک منحرفین را فراهم آورده است که آمار ربایش زنان و دختران تکان دهنده است. می بینیم که زنان نخستین قربانیان این ناهنجاری هستند(بر اساس آمار، 98 درصد زنانی که مورد آزار خیابانی قرار می گیرند زنان بدحجابند). حجاب در فطرت بشری بوده و حاکمیت آن در جامعه یک ضرورت عقلی است. جلوگیری از آنچه که موجب بیماری روح و فکر می شود، بسیار خطیرتر و جدی تر از جلوگیری از فعالیت یک واحد صنفی متخلف است که با عرضۀ غذای فاسد و مسموم، جسم مردم را بیمار می کند. حجاب بر زن و مرد واجب است. تمامی ادیان معتبر به مسئلۀ حجاب پرداخته اند.اما حجاب با ديدگاه سودجويانۀ صهيونيزم از جذابيتهاي جنسي زنان و ترويج فساد اخلاق و فحشاء در جوامع همخواني ندارد بنابر اين با آن مخالفت مي شود.آيا اين براي زن ارزش محسوب مي شود كه خصوصيات انساني اش تحت الشعاع جاذبۀ جنسي اش قرار گيرد و مردان به او از بُعد منفعت جنسي بنگرند؟ متأسفانه صهيونيستها با نفوذ و سلطۀ رسانه اي خود استفادۀ ابزاري محض از زنان را �دفاع ليبراليزم از حقوق زن� معرفي مي كنند!-خارج از منبع.

�و به زنان مؤمنه بگو: چشمان خويش فرو گيرند و دامان خويش حفظ نمايند و زينت خود را جز آن مقدار كه نمايان است آشكار نسازند و كناره هاي روسري هاي خود را بر سينه افكنند...� -نور؛ 31.

�ای پیامبر، به زنان و دخترانت و نیز به زنان مومنان بگو خود را با پوشش سراسری بپوشانند تا (از دیگر زنان) شناخته شده و مورد اذیت قرار نگیرند، و خداوند آمرزنده مهربان است�- احزاب؛ 59
پنجشنبه 20 بهمن 1390 - 3:42:43 PM

ورود مرا به خاطر بسپار
عضویت در گوهردشت
رمز عبورم را فراموش کردم

آخرین مطالب


مغزهای فاسد و الکلی چگونه بر جهان حکومت می کنند؟


بررسی نمادگرایی در حادثه مرگ پرنسس ديانا و یادبودهای وی


مسیحیت در آیاتِ جاویدان-مباهلۀ پیامبر اسلام(ص) با مسیحیان نجران


برخی از بشارتهای ظهور پیامبر خاتم(ص) در عهد جدید(انجیل)


مراسم سوزاندن تندیس شیطان در راهپیمایی 22 بهمن 1390


چرا در صفحه ویرایش بکس بلاگ از نماد تک چشم فراماسونی استفاده می شود


لباس و زیور آلاتی با این نشان ها را نخرید


انجیل برنابا و اختلاف آن با دیگر اناجیل


مسیحیت پس از عروج مسیح(ع)


شیعیان و توسّل


نمایش سایر مطالب قبلی
آمار وبلاگ

54986 بازدید

9 بازدید امروز

27 بازدید دیروز

177 بازدید یک هفته گذشته

Powered by Gegli Social Network (Gohardasht.com)

آخرين وبلاگهاي بروز شده

Rss Feed

Advertisements